Örnek Çalışmalar

Obezite, bizlere ne kadar uzak gibi görünse de, aslında tüm dünyada giderek artan bir sağlık sorunu olarak, düşündüğümüzden daha yakınımızda. Sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşam tarzının sebep olduğu bu sorun gün geçtikçe büyüyor. Sıfır kalorili, tüketilebilecek en sağlıklı alternatiflerden olan Nestlé Pure Life, bu sorun karşısında toplumu bilinçlendirmek üzere harekete geçiyor. Nestlé Pure Life, Türkiye Obezite Araştırma Derneği ile kolkola yürüttüğü bu hareket ile toplumda obezite konusunda bilinç yaratmayı hedefliyor.

Proje 360° iletişim çalışmaları kapsamında televizyon programlarında advertoriallar, yaratıcı reklam çalışmaları, sponsorluklar, sosyal medya ve viral uygulamalar, stant aktiviteleri, PR çalışmaları ve Türkiye’nin çeşitli illerinde bilinçlendirici etkinliklerle 2013 yılında hayata geçmiş ve tüm bu çalışmalar ile ilk yılında 20 milyonun üzerinde kişiye ulaşmayı başarmıştır.

Pınar Altuğ’un kampanya yüzü olduğu proje, beslenme uzmanı ve spor eğitmeninin yer aldığı geniş bir ekip ile destekleniyor.

Projenin Hedefi: Obezite ile mücadelede gün içerisinde yeterli miktarda su içmenin, sağlıklı beslenmenin ve egzersiz yapmanın önemi konusunda kamuoyunu bilinçlendirmek.

Proje Mesajları:

  • Obezite ile mücadelede su içmenin önemi
  • Obezite ile mücadelede egzersiz yapmanın önemi
  • Obezite ile mücadelede sağlıklı ve dengeli beslenmenin önemi
  • Sağlıklı hidrasyon (yeterli su tüketimi)
  • Çocuklarda su içme alışkanlığının kazandırılması
  • Sağlıklı olmak için günde en az 8 bardak su içilmesi

Sosyal Medya Çalışmaları:

Hedef kitleyi harekete geçirmek amacıyla proje mesajlarının verildiği viral video çalışmaları hazırlandı. Sosyal medya üzerinden sağlıklı beslenme, yeterli su içme ve gün içinde kişilerin yapabileceği basit hareketler üzerine iletişim yürütülerek obeziteye karşı toplumu bilinçlendirme çalışmaları devam ediyor.

  • Nestlé Pure Life, insanları günlük hayatlarında daha fazla harekete geçirmek ve günde sekiz bardak su içmelerini sağlamak amacıyla plaza çalışanlarına bir sürpriz hazırladı. İstanbul’da bir plazada asansöre yerleştirilen gizli kamera ve ses sistemi sayesinde bir kat yukarı çıkmak için bile asansöre binen plaza çalışanlarına, asansör yerine merdiveni kullanmaları gerektiğini eğlenceli ve şaşırtıcı şekilde dile getirdi

    Bu çalışma ile Nestlé Pure Life, viral pazarlama kategorisinde Silver Stevie, Kristal Elma Bronz ve Doğrudan Pazarlama Ödülleri’nde ödül kazanmıştır.

    Bir Asansör Hikayesi

  • Nestlé Pure Life'ın "Obeziteye Karşı Hareket Zamanı" projesi kapsamında İstanbul'daki bazı otobüs durakları, oturma alanlarından bir tanesi tartı olacak şekilde modifiye edildi. Durakta oturan yolcu, yine durağa entegre edilen bir dijital ekran sayesinde bir anda kaç kilo olduğu gerçeğiyle karşılaştı. Ekranda kilosunu görerek şaşkınlık yaşayan yolcular tam da o sırada devreye giren bir ses kaydı ile şoka uğradılar. Günlük hayatlarında ufak bir değişiklik yaparak kişilerin hareketli yaşam tarzına alışabileceklerini belirten dış ses, yolcuları yürümeye teşvik eden mesajlar verdi.

    Bir Durak Hikayesi:

  • Gitgide hareketsizleşen dünyada Nestlé Pure Life, durağanlığa, hareketsizliğe ve obeziteye karşı bir hareket başlatmak istedi! İnsanların günlük hayatlarında yapabileceği küçük egzersizleri kısıtlayan noktaları belirledi.

    Nestlé Pure Life’ın hedefinde bu kez yürümemek için arabasını gideceği yerin en yakınına park eden sürücüler vardı.

    Hazırlanan parkurda, yol üzerinde mağdurları bekleyen sürprizler ise kişilerin ekstra hareket etmelerini sağladı. Mağdurlar arkadaşları sayesinde harekete geçirilirken Nestlé Pure Life Obeziteye Karşı Hareket Zamanı mesajını seyircisine de ulaştırdı.

    Bir Araba Hikayesi: