Günlük Su Alımı

Sağlığımızı korumak ve vücut fonksiyonlarını işler durumda tutabilmek için, vücut içindeki su miktarı sabit kalmalıdır. Dolayısıyla, her gün doğru vücut dengesinin korunması için kaybedilen miktara eşit su alımı ile yerine konmalıdır.

Su gereksinimlerinin kişiden kişiye değişiklik gösterebileceğini ve bu ihtiyacın birçok faktöre bağlı olduğunu unutmamak önemlidir: Fiziksel aktivite, ortam sıcaklığı, sağlık durumu (ateş, ishal, kanamalı yaralanma), fizyolojik durum (hamilelik, emzirme), yaş ve cinsiyet ile diğer faktörler.

Normal fizyolojik koşullarda, ılıman bir iklimde (18°C – 20°C) yaşayan hareketsiz bir yetişkin günde ortalama olarak 2.5 litre su kaybeder (1).

Bu su kaybının başlıca nedenleri şöyledir:

  • İdrara çıkma yoluyla böbreklerden (günde 1.5 L)
  • Soluk alıp vermeyle akciğerlerden (0.35 L)
  • Terleyerek ciltten (0.45 L)
  • Dışkı yoluyla bağırsaklardan (0.2 L)

Susuz kalmamak için, kaybettiğimiz kadar su almalıyız.

Su, başlıca 3 ana kaynaktan alınmaktadır:

  • Gıdalardaki su: 0.7 L
  • Metabolik su (biyokimyasal tepkimeler sırasında vücutta üretilen su): 0.3 L
  • Su tüketimi ile: Fazladan 1.5 L

Su, sıfır kalorili en sağlıklı içecek olarak sağlıklı sıvı alımı için en temel besindir. Tatlandırılmış içeceklerin fazla tüketimi, aşırı kalori alımına neden olabilir. Şekerli içecekler yerine su tüketmek aşırı kilo/obezite riskine karşı savaşta yardımcı olabilecek sağlıklı alışkanlıklardan biridir.

  • (1) Jéquier E and Constant F. Cahier de Nutrition et de Diététique (2009 basımı)