Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Yeteri Kadar Su Tükettiğinizden Emin misiniz?

Yeteri Kadar Su Tükettiğinizden Emin misiniz?

 

Sağlıklı olmak ve iyi hissetmek için, gün boyunca bol miktarda sıvı içerek yeterli düzeyde hidrasyon sağlamak önemlidir. 

Dehidrasyon (Su kaybı) hakkında

Su kaybı, vücudun gün içerisinde kaybettiği suyu, yeterli su alımı ile telafi edemediğinde meydana gelir. 

Su kaybı, günlük ihtiyacınızı karşılayacak kadar (8 bardak) su içmediğinizde ve /veya yoğun fiziksel aktivite, çok sıcak bir iklim veya ateş veya ishal gibi bir hastalık nedeniyle aşırı sıvı kaybı yaşadığınızda meydana gelebilir.

Sıvı kaybı, yaygın bir sorundur. Özellikle de, bazı Avrupa ülkelerinde yapılan araştırmalar çocukların, sıvıya erişim konusunda bakıcılara bağımlı olduklarından, özellikle okullarda yeterince su içmediğini göstermektedir. (Birleşik Krallık, Almanya ve İtalya )1

Yetişkinler üzerindeki klinik çalışmalara göre, bilim adamları sıvı kaybının fiziksel2 ve zihinsel3 performans üzerinde olumsuz etkisi olduğunu tespit etmişlerdir..

Hafif sıvı kaybının sonucu olarak (vücut ağırlığının %1-2’si) susuzluk, yorgunluk, baş ağrıları ile konsantrasyon ve hafızada düşüş ile dayanıklılık ve spor becerilerinin kaybı ortaya çıkar.

Kaynaklar: 

(1) Fadda et al. Washington, DC. November 2008; 
(2) Shirreffs (2005). Nutr Revs. 63: S14-S21; 
(3) Ritz and Berrut (2005). Nutr Revs. 63: S6-S13

Susuz Kalmayın!

Susuzluk, gün içerisinde belirli aralıklarla 8 bardak su içerek önlenebilir.
Susadığımız zaman, su kaybı çoktan belirli bir dereceye gelmiştir. Bu yüzden, herkes gün boyunca düzenli olarak, susamadan önce su içmelidir.
Bebeklerin özel su gereksinimleri olduğunu asla unutmamalıyız. Neden mi?

▪ Çünkü onların vücutları yetişkin vücutlara göre nispeten daha fazla su içerir.
▪ Daha yüksek cilt  yüzeyi/vücut hacmi oranına sahiptirler ve cilt yüzeyinden sıvı kaybı daha fazladır.
▪ Olgunlaşmamış böbrekleri nedeniyle daha seyreltik bir idrar çıkarırlar.
Onlar için susadıklarını ifade etmek daha zordur.
Yaşlı insanlar da yaşla beraber özellikle susuzluk hissi ve böbrek faaliyetleri azaldığından yeterince su içmenin öneminin farkında olmalıdırlar.

Susuz kalmanın önlenmesine yönelik ipuçları:

▪ Su içmek için susamayı beklemeyin! Tüm gün boyunca su yudumlamak iyi bir alışkanlıktır.
▪ Bazı insanların su içmek için başkalarına bağımlı olduğunu unutmayın: bebekler, hastalar ve yaşlılar.

Yetersiz Su Alımının Sonuçları

Vücuttan kaybedilen su oranı dışarıdan yeterli miktarda su alınarak telafi edilmezse, su kaybı belirtileri ortaya çıkabilir:

▪ Susama hissi
▪ İdrar oranında azalış
▪ Koyu renkli idrar
▪ Açıklanamayan yorgunluk
▪ Baş ağrıları
▪ Ağızda kuruluk
▪ Baş dönmeleri
▪ Zihinsel fonksiyonlarda düşüş

Hidrasyon hakkında daha fazla bilgi için:

Hidrasyon: Sağlıklı Yaşamın Bir Parçası
Vücudumuzdaki Su Miktarı
Günlük Ne Kadar Su Tüketilmelidir?