Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Vücut Isısı Ayarı

Vücut Isısı Ayarı

 

Su, sıcak veya soğuk bir ortamda vücut sıcaklığı değişimlerini sınırlayan büyük bir ısı kapasitesine sahiptir. 

Dış sıcaklık arttığı zamanlarda, insan vücudunun aşırı ısınmasını önlemek için vücut dışına ter atılır.(1) Terin buharlaşması, ısı şeklinde kalori kaybı getirir.(2) Bu da iç sıcaklığımızın sabit kalmasını sağlar. Bu mekanizma olmazsa sıcak hava veya ateş koşullarında vücut ısısı kontrol edilmez bir şekilde yükselecektir. Sabit vücut sıcaklığını korumak için hem terlemeli hem de terin buharlaşmasına izin vermeliyiz! 

Su içmeyi unutmayın! 

Ilıman bir ortamda terleme yoluyla günde yaklaşık 450 mililitre su kaybederiz. Terleme ile kaybedilen su miktarı, egzersiz sırasında önemli ölçüde artar. 1 saat bisiklete binerken, 0.8 litre, 1 saat futbol oynarken 2 litreye kadar su kaybedebiliriz! Bu nedenle, egzersizden önce, egzersiz sırasında ve egzersizden sonra düzenli olarak su içilmesi tavsiye edilmektedir.

Kaynaklar: 

(1) Montain S.J., Military Medicine, 1999; 
(2) Wenger, Journal of Applied Physiology, 1972; 

Suyun temel fonksiyonları hakkında daha fazla bilgi için: 

Metabolik ve Biyokimyasal Reaksiyonlar
Besin Maddelerinin Taşınması